Your browser is outdated. Upgrade your browser for better user experience and security
De VDAB voorziet een tussenkomst voor hulpmiddelen die nodig zijn op de werkvloer. In tegenstelling tot de tussenkomst bij het VAPH, betaalt de VDAB het volledige bedrag terug indien voldaan aan de voorwaarden.
Een vergoeding voor de nodig hulpmiddelen zijn mogelijk onder deze voorwaarden:
De aanvraag voor een hoorhulpmiddel gebeurt met een aanvraagdocument van de VDAB, samen met een offerte van het hulpmiddel alsook een recent audiogram afgenomen door NKO-arts of audioloog.
Op basis van de aanvraag zal een deskundige van de VDAB langskomen op de werkvloer om te bepalen of het desbetreffende hulpmiddel goed gebruikt wordt en voldoet aan de noden van de slechthorende. Hierna wordt door de VDAB beslist of de aanvraag aanvaard of geweigerd wordt.
De facturatie van de aangeschafte hulmiddelen kan op 2 manieren gebeuren. Ofwel betaalt de eindgebruiker zijn factuur zelf en recupereert deze zelf bij de VDAB, ofwel wordt er gebruik gemaakt van een derdebetalersregeling waarbij de factuur rechtstreeks wordt betaald door het VAPH aan Lapperre.